Reklama dźwignią handlu – także w Czechach. Powiedzenie, że dobry produkt nie potrzebuje reklamy, bo sam się sprzeda, przestało się w czasach ostrej konkurencji, która panuje na dzisiejszym rynku, sprawdzać.
Internet jest najszybciej rosnącym segmentem czeskiego rynku reklamy.
Wykreował on zupełnie nowe formy reklamy, które mają w porównaniu z tradycyjnymi formami wiele zalet.
Naszym zdaniem na pierwszym miejscu należy wymienić lepszą mierzalność efektywności, dzięki której mogą reklamodawcy śledzić skuteczność kampanii i przeznaczać wydatki reklamowe na te najbardziej efektywne.
Internet – to nadal medium z dużym potencjałem. Dostęp do sieci staje się powoli wszechobecnym, przynajmniej na obszarach miejskich.
Internet jest obowiązkowym medium, zwłaszcza jeżeli reklamodawcy chcą dotrzeć do osób młodych, dla których jest to często medium numer 1 a którzy mniej czasu spędzają przed telewizorem, mniej słuchają radio i mniej czytają prasę niż osoby od nich starsze.
Po wielu latach oczekiwania Internet dotarł do telefonów komórkowych i pozostałych urządzeń przenośnych w takiej formie, która jest wygodna i łatwa w użytkowaniu. Rosnąca szybkość łączy internetowych sprzyja rozwojowi reklam video.
Więcej informacji na temat reklamy internetowej z podziałem na segmenty można znaleźć na stronie z podstawowymi danymi o internecie w Czechach.